Handen wassen!! - Reisverslag uit Nieuwoudtville, Zuid-Afrika van Danielle Kooten - WaarBenJij.nu Handen wassen!! - Reisverslag uit Nieuwoudtville, Zuid-Afrika van Danielle Kooten - WaarBenJij.nu

Handen wassen!!

Blijf op de hoogte en volg Danielle

16 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Nieuwoudtville

Op dinsdag had ik me heel goed voorbereid, diploma's gemaakt, zeepjes gesneden kortom ik was er helemaal klaar voor! Toen ik vroeg hoe laat ik zou komen voor de handen was les zei de lerares vervolgens 'oh ja ik heb eigenlijk allemaal toetsen gepland vandaag en de rest van de week dus dat kan niet...' terwijl ik het een week van te voren had afgesproken..... Best een domper. Maar gelukkig kon het in graad 1 wel die dag, alleen zou Saskia die groep doen en ze had zich nog niet voorbereid. Gelukkig had ik die ochtend een foto van mijn lesvoorbereiding gemaakt zodat ik die nog kon bekijken als het nodig was, dus die kon zij mooi gebruiken. Ik heb haar toen geholpen en dit ging goed. Ik heb gelijk die dag in de andere groepen gevraagd waar het wel kon en gelukkig kon ik woensdag al een les geven.

Op woensdag heb ik eerst gewerkt met mijn groepje en daarna de handen was les gegeven! De kinderen waren heel enthousiast en vonden het heel leuk en hebben er veel van geleerd. Daarna heb ik nog geknutseld met graad 4, een paasei die je open kan maken en dan zit er een kuikentje in. Ook dit vonden ze ontzettend leuk omdat ze volgens mij nog nooit met splitpennen gewerkt hadden. Die middag gingen we naar de grasberg waar je echt een ontzettend mooi en weids uitzicht had! Hier hebben we iets gegeten en gedronken en daarna zijn we weer terug gereden.

Op donderdag heb ik gewerkt met mijn groepje en later een klei les gegeven. Die avond hebben we ook heerlijk gebraaid en iets heel speciaals gegeten. Namelijk springbok! De meneer had hem zelf geschoten en geslacht en nu gingen we hem zelf braaien. Het was heerlijk! Als toetje hadden we ook nog een heerlijke melktaart.

Vrijdag begon ik in graad 4 met mijn handen was les. Maar omdat het zo'n grote klas is, heb ik telkens groepjes van 20 kinderen meegenomen en hebben we buiten onze handen gewassen. Gelukkig was het mooi weer en kon dit :) Ook zij vonden het heel leuk. Na de pauze heb ik dan eindelijk mijn les in graad 3 gedaan (waar ik eigenlijk al dinsdag mijn les zou geven). Ook zij vonden het erg leuk en waren heel enthousiast. Ik had voor de lagere groepen (graad 2 en 3) ook diploma's gemaakt dit vonden ze ook leuk.

Zaterdagavond hebben we nog lekker gezwommen en gebraaid en gisteren hebben we lekker rustig aangedaan.

Vandaag heb ik een knutselles gegeven en gewerkt met een deel van mijn groepje. Want ze hebben weer toetsen waardoor dit niet altijd kan.

We gaan alweer de laatste 2 weekjes in van mijn stage en wat is de tijd omgevlogen! We gaan nog een hoop leuke dingen doen zoals een Nederlandse spelmiddag en zaterdag lopen voor kanker, een inzamelingsactie om geld in te zamelen voor onderzoek voor kanker. Hier gaan we de hele nacht voor lopen! Ik ben heel benieuwd hoe dit zal gaan. Ik zal jullie op de hoogte houden van de laatste weekjes.

Groetjes Danielle.

  • 17 Maart 2015 - 20:10

    Heleenvankooten:

    Lieve Daniëlle,

    wat heb je weer een prachtig verslag! Fijn dat de handenwas lessen zo goed gingen en zo te zien hadden jullie veel plezier! En de kinderen waren trots op de diploma's, dat kon je wel zien op de foto, leuk idee hoor! En alweer 2 x gebraaid, lekker zeg!

    Zet 'm op zaterdag met het lopen tegen kanker, zeer goede actie en fijn dat er al veel gulle gevers gestort hebben!
    We houden contact!

    Goede stageweek nog!

    Liefs,

    papa, Saskia en mama

  • 18 Maart 2015 - 10:39

    Opa En Oma:

    Lieve Danielle,

    Wat betreft het "handen wassen" was het uitstellen ervan gelukkig geen afstel, maar kon het vorige week dus gewoon aangeleerd worden. We hebben weer genoten van je verslag en van de mooie foto's.
    De diploma's waren op XXL formaat een lust voor het oog en de kinderen hebben vast wel genoten van het "handen wassen". De ervaringen voor jou stapelen zich nu na al die weken behoorlijk op. Fijn, dat jij en Saskia elkaar zo nu en dan van dienst kunnen zijn bij het voorbereiden en het lesgeven. Wat een mooie foto van jou op de Grasberg ! Wel heel bijzonder voor Zuid Afrika is het feit, dat er gebraaid kan worden met Springbokvlees. De tijd gaat snel voorbij en het einde van jullie stage in Zuid Afrika komt nu wel erg dichtbij. Nog zo'n 7 dagen stage na vandaag en het komend weekend nog de inzamelingsactie tegen kanker. Volgende week vrijdag vliegen we je een eindje tegemoet naar Zuid Portugal voor een weekje, niet te geloven, bridgevakantie met overdag eventueel enkele excursies Op 3 april gaan we dan weer naar het frissere noorden We hopen je vrijdag om plm. 12.30 u. Nederlandse tijd nog te bellen. We hopen, dat het lukt, want de vorige keer lukte het niet meteen. Nog veel werkplezier voor de komende dagen toegewenst.
    De hartelijke groeten van opa en oma.

  • 19 Maart 2015 - 20:13

    Betty:

    hoi Danielle,

    Was even helemaal vergeten om te reageren op jouw verslagen heb ze wel gelezen.
    Wat apart om les te geven in handen wassen terwijl dat hier heel gewoon is.
    Jou tijd schiet alweer op wat gaat de tijd toch snel.
    Ik hoop wanneer je weer in Nederland bent dat we kunnen bij kletsen over jou stage.
    Geniet er nog maar van

    Liefs Betty

  • 23 Maart 2015 - 21:22

    Daniëlle:

    Hoi Betty,


    Wat leuk dat je altijd alle verslagen gelezen hebt!
    Ja gek hé les geven in handen wassen. Ja de tijd vliegt! Nog twee weekjes en dan ben ik alweer thuis. Lijkt me heel leuk om dan een keer bij te kletsen!

    Ik zal er zeker van genieten!

    Groetjes Daniëlle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Nieuwoudtville

Zuid-Afrika

Stage in Zuid-Afrika op een basisschool.

Recente Reisverslagen:

23 Maart 2015

De tijd vliegt!

16 Maart 2015

Handen wassen!!

09 Maart 2015

de zevende week

01 Maart 2015

de vijfde en zesde week

16 Februari 2015

De vierde week.
Danielle

Actief sinds 07 Jan. 2015
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 5437

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 06 April 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: