de zevende week - Reisverslag uit Nieuwoudtville, Zuid-Afrika van Danielle Kooten - WaarBenJij.nu de zevende week - Reisverslag uit Nieuwoudtville, Zuid-Afrika van Danielle Kooten - WaarBenJij.nu

de zevende week

Blijf op de hoogte en volg Danielle

09 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Nieuwoudtville

De afgelopen week was eindelijk een beetje rustig. Op maandag heb ik gewerkt met mijn groepjes en gekeken in graad 2.

Dinsdag was ik weer aan het werk met mijn groepje en dan schrijf ik altijd op het krijtbord met de leerlingen. Nu had er eentje hele vieze vingers en gingen we onze handen wassen (met zeep) in de leraren wc. De zeep vond ze helemaal bijzonder en zat er helemaal zo aan te ruiken. En toen dacht ik, daar moet ik iets mee doen. De verpleegster had namelijk al gevraagd of we handenwaslessen wilden geven maar daar hadden we niets meer van gehoord dus toen dacht ik dan doe ik het zelf. Die middag ben ik in graad 3 geweest en heb ik gelijk gevraagd of ik het volgende week dinsdag mag geven. En dat mag dus dat ga ik morgen doen.

Op woensdag heb ik weer gewerkt met mijn groepjes en ik merk dat het steeds beter gaat! Daarna was ik in graad 5 en werd er gevraagd of ik morgen misschien even een kunstles wil geven. Tuurlijk geen probleem dus ik heb me daarna gelijk voorbereid en een voorbeeld gemaakt.

Donderdag had ik eerst gewerkt met mijn groepje en wat ging het goed bij een aantal en wat ben ik trots! Ik heb ze gelijk een speciale sticker beloofd zo trots was ik. Later heb ik mijn kunstles in graad 5 gegeven en die dag vroeg een lerares of ik ook een kunstles in graad 4 wilde geven volgende week, harstikke leuk!

Vrijdag had ik gewerkt met mijn groepje en ze de speciale stickers gegeven (3d stickers met wiebeloogjes die ik op stage in Nederland gekregen had), wat waren ze er blij mee en wat was ik trots! Daarna in graad 3 gekeken. En die middag hard aan mijn opdrachten gewerkt.
Vrijdagavond hebben we lekker pizza in het dorp gegeten bij Chris en Margie.

Op zaterdag zijn we op het strand geweest en hebben we een hele wandeling gemaakt heel mooi ik zal nog wat foto's bijvoegen. We hebben ook heerlijk gegeten bij een mooi restaurant op een pier. Ook hebben we allemaal zeepjes gehaald voor de handenwaslessen. Eerst wilde ik het alleen voor graad 3 doen en daarna besloten we dat Saskia ook lessen gaat geven en dat we graad 1, 2 A, 2B, 3A,3B en graad 4 mee pakken. Dus we hebben allemaal zeepjes gekocht en gekreegen van Chris en Margie die we vanmiddag doormidden hebben gezaagd. Deze mogen de leerlingen mee naar huis nemen zodat ze daar ook hun handen kunnen wassen.

Op zondag hebben we lekker ontbeten en daarna hebben we nog een stuk op de gifberg gereden waar Saskia en ik achter in het bakkie zaten. Erg leuk maar warm en hobbelige weg waar ik letterlijk door gelanceerd werd volgens Saskia zag je me vliegen hahaha. Maar het was leuk en heel mooi!

Vandaag hebben we geholpen in de keuken waar ze al het eten maken voor de leerlingen, ook hebben we het opgeschept. Erg leuk om al die verbaasde gezichten te zien want juffrou skept op vandae! Daarna heb ik nog even gewerkt en handenwasdiploma's gemaakt en gekopieerd. Dus ik ben er helemaal klaar voor en ik heb er zin in! Hopelijk vinden de kinderen het leuk en leerzaam!

Ik zal snel schrijven over mijn belevenissen van het handenwassen en de knutsellessen!

Groetjes Danielle

  • 09 Maart 2015 - 19:39

    Heleen Van Kooten:

    Lieve Daniëlle,

    wat een leuke verhalen weer en goed bezig zeg, zowel met de lessen in handenwassen als de kunstlessen en je eigen groepjes. Fijn dat je zoveel resultaat boekt en ze zullen heel blij zijn met de stickers. En prachtige foto's hoor, ook leuk om eens in de keuken te staan en het eten op te scheppen ha ha. En jullie hebben weer gezellige dingen ondernomen in het weekend!
    Succes morgen met de handenwas lessen! En goed idee dat ze een diploma krijgen.

    Fijne stageweek verder en we hebben gauw weer contact!

    Liefs,

    papa, Saskia en mama

  • 11 Maart 2015 - 17:51

    Opa En Oma.:

    Lieve Danielle,

    Het valt natuurlijk niet mee om kleren te braaien, zoals we de vorige keer schreven. Een aantal keren nog braaien, is natuurlijk beter. Bedankt voor het bijzonder mooie verslag van de zevende week. Een beetje rustig ? Volgens ons heb je weer heel veel activiteiten ondernomen. Jouw praktische ervaring daar in Zuid-Afrika is gewoonweg geweldig. En alles wat je verder nog beleeft, is natuurlijk ook niet niks.
    Door middel van deze stage krijg je eveneens een enorme mensenkennis. We hebben opnieuw genoten van de mooie foto's die je deze keer weer toevoegde. We hopen, dat de "handenwas" les goed is verlopen; jullie hebben in ieder geval de les goed voorbereid. We begrijpen, dat jouw kunstzinnigheid daar bijzonder op prijs wordt gesteld. Fijn, dat alles steeds beter gaat. Verder hebben we begrepen, dat jullie in je vrije tijd ook van alles ondernemen. Geniet er maar lekker van, want hier in ons kikkerland is straks alles weer anders. Het maken van de "handenwasdiploma's" was trouwens een prima idee. Wij gaan ervan uit, dat de kinderen het leuk en leerzaam hebben gevonden. Binnenkort maken we via papa en mama nog even een afspraak om je te bellen.

    De hartelijke groeten van opa en oma.

  • 16 Maart 2015 - 17:44

    Danielle Van Kooten:

    Hoi opa en oma,

    Het lijkt me heel leuk om nog een keertje met jullie te bellen!

    Groetjes Danielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Nieuwoudtville

Zuid-Afrika

Stage in Zuid-Afrika op een basisschool.

Recente Reisverslagen:

23 Maart 2015

De tijd vliegt!

16 Maart 2015

Handen wassen!!

09 Maart 2015

de zevende week

01 Maart 2015

de vijfde en zesde week

16 Februari 2015

De vierde week.
Danielle

Actief sinds 07 Jan. 2015
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 5439

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 06 April 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: